Find de bedste rabatkoder her Til en verden af lækker produkter!
Udforsk med GOZOMO
WwG - Brug for hjælp til Shopify - Se mere her ➤
Velkommen til Gozomo`s verden af de fedeste bedste guides
Velkommen til Gozomo`s verden af de fedeste produkter og bedste guides - GwG
Udforsk med GOZOMO
Hvad er rabatkoder? og hvordan fungerer de?
Rabatkoder er en kode som oftes sættes ind i et felt i checkout-processen eller kassen på en webshop, og som onlinebutikker tilbyder for at tilskynde til køb på deres websted eller webbutik og er typisk forbundet med en overordnet salgsfremmende marketingstrategi.
Rabatten, der er forbundet med en rabatkode, kan gælde for individuelle produkter, en kategori, køb over et hvis beløb eller en hel ordre.
Sådan fungerer rabatkoder:
Rabatten kan enten være en procentdel eller et specifikt beløb. Kampagnekoder giver også kunder gratis forsendelse eller gaveindpakning. Denne markedsføringsstrategi giver kunderne endnu en grund til at købe dine produkter.
I henhold til Go with Gozomo består en salgsfremmende kode, undertiden kendt som kuponkode eller rabatkode, af en kombination af tal og bogstaver. Det bruges til specifikke formål, f.eks. En kampagne til jul, påske, blackfriday, singledays eller udsalgsmarkedsføring.
Hvorfor salgsfremmende koder virker:
Når en butik udgiver reklamekoder, giver de kunderne et incitament til at købe, hvilket er til gavn for både kunden og virksomheden. Kunder får de produkter, de ønsker, til en lavere pris, og e-handelsbutikken genererer indtægter. En af de mest nyttige ting ved salgsfremmende koder er, at de fungerer godt med både nye og tilbagevendende kunder. Disse incitamenter har endda en direkte indflydelse på den samlede shoppingoplevelse.
Sporing med salgsfremmende rabatkoder:
Salgsfremmende kuponkoder er en effektiv måde at spore din marketingindsats på for at se, hvilke platforme der genererer mest trafik eller fører til konverteringer / salg. Webshops kan spore deres indsats ved at knytte en bestemt rabatkode til en bestemt marketingkampagne eller rabatannonce. Forskellige kuponkoder kan udløse den samme rabat, så man behøver ikke at oprette en anden rabat for hver annonce. Du har bare brug for en ny rabatkode. For eksempel kan du oprette lidt forskellige koder (XW20no3, XW20no2, XW20no1), så enhver rabatannonce eller rabatmarketingindsats på Facebook, Twitter og Pinterest har unikke, platformspecifikke salgsfremmende koder.
Det er især nyttigt at tildele bestemte numre og bogstaver til en bestemt annonce, hvis man som kunde ser reklamen annonceret i en rabat e-mail eller på sociale medier, men ikke klikker med det samme for at følge rabatpromoveringen. For ved at indtaste den skræddersyede promoveringskode fortæller kunden også, hvor han eller hun så rabatkoden annonceret.
Sådan bruges rabatkoder:
Når en kunde indtaster en rabatpromoveringskode under checkout-processen, bekræfter butikken, at alle betingelser for rabatpromoveringen er opfyldt før den bliver godkendt. Hvis rabatkoden tilbyder 20 procent rabat på indkøbskurve på 499,eller mere, for eksempel, fungerer rabatkoden ikke, hvis man kun har for 459,i indkøbskurven. Onlinebutikkerne kan også skræddersy kravene til ikke at gælde bestemte mærker eller produkter.
Brug af flere koder:
Afhængigt af webshoppen kan du muligvis ikke bruge flere promoveringsrabatkoder. Beslutningen om, hvor mange koder en kunde må bruge, er op til hjemmesiden eller butikken, det er derfor vigtigt at sikre, at rabatkoden stadigvæk er et lige så godt for dig, uanset hvilken kombination af rabbatter, der bruges.
Hvad er de forskellige typer rabatkoder?
Der er flere forskellige typer rabatkoder, som butikkejere kan vælge mellem. Her er 3
Offentlige koder
Alle kan se eller bruge en offentlig rabatkode. Disse er nyttige til at lokke nye kunder og tilskynde tidligere kunder til at vende tilbage for mere.
Private rabatkoder
Webbutikker bruger private koder til at målrette mod en bestemt gruppe mennesker. Almindeligvis leveres loyale kunder til specielle shoppingmuligheder, såsom førstegangsbutikker, private rabatkoder er en god måde at få nye kunder ind.
Begrænsede koder
En kode, der er begrænset, er målrettet mod en enkelt bruger og kan kun bruges én gang. For eksempel kan det være at sende en kunde en begrænset rabatkode som en undskyldning for en forsinket forsendelse eller som en tak for at have foretaget deres 50 order i webshoppen.
I de fleste tilfælde er der alle tre typer reklamekoder på webshoppen. Dette vil sikre, at man forbinder og leverer en bred vifte af kunder med en god grund til at foretage køb.
HVIS DU IKKE VIL GÅ GLIP AF NOGET SPÆNDENDE!