Returnering og ombytning

Returnering og ombytning
Fortrydelsesret

Fortryder du købet hos Gozomo, har du altid 90 dages ombytning til gavekort og 14 dages fuld returret fra den dag du modtager varen.


Sådan foretager du en returnering eller ombytning til gavekort:

1. Skriv tydeligt på et almindeligt stykke papir

- Bestillingsnummer:
- Navn:
- Navn/varenr. på de produkter der skal retur eller ombyttes til gavekort.

( Husk vi har 14 dages returret og 90 dages ombytning til gavekort )

2. Pak varerne i den originale emballage sammen med retursedlen i den samme emballage, som din ordre blev leveret i. Du kan også bruge din egen pakke.

3. Pakken, du ønsker at returnere eller ombyttes til gavekort, skal sendes til følgende adresse:

Gozomo.dk
Bagsværdvej
2880 Bagsværd

4. Skriv din afsenderadresse bag på pakken.

6. Du vælger selv, om du sender pakken med sporing eller uden sporing.

7. Vent venligst på den e-mail, der bekræfter, at din returforsendelse er blevet behandlet.

Produkter beskadiget ved afhentning.

Hvis du modtag din pakke og produkt/produkter er gået i stykker under fragten.

Skal du sende følgende til os på mail.

Ordre nr.
Pakke nr. / track&trace nr.
Billede af alle pakkens udvendige flader + billede af fragtfirmaets label
Billede af pakken indvendig
Billede af den/de ødelagte vare(r)

Bemærk venligst, at vi ikke betaler returfragt, når du ønsker at returnere varer med hensyn til fortrydelsesretten. Du betaler her selv returfragten. Behandlingstiden for en returnering/reklamation er op til 14 arbejdsdage. Godkendes returforsendelsen, får du pengene tilbage.

Ikke afhentede pakker, der kommer retur til Gozomo, pålægges et gebyr på kr. 75,-. for fragt og administration. Det resterende beløb på ordren bliver sat tilbage på kortet der blev anvendt ved købet.

-------------------------------------------------------------------------

Den vare du ønsker at sende retur, skal sendes forsvarligt og i original emballage. Varen skal altid returneres i samme stand og mængde, som da du modtog den. Når vi har modtaget varen retur og kontrolleret, at den lever op til betingelserne for, at fortrydelsesretten kan udnyttes, refunderer vi købesummen til din konto.

Fortrydelsesretten gælder ikke for varer hvor du har fjernet forseglingen/emballagen, og af sundhedsbeskyttelses eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at returneret. det kan eksempelvis være eltandbørster personlige produkter, fordøjelige artikler mv, hvis emballagen er brudt.

Ved eventuelle skader, som opstår under transporten, ved returnering af en vare er du selv ansvarlig for.

Har du sendt en vare ind til fortrydelse eller reklamation vil du altid få tilsendt en mail når vi har modtaget varen. I mailen får du oplysninger om den videre proces i forbindelse med behandlingen af din fortrydelse/reklamation.

Varens stand, når du returnerer den

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik. Hvis varen er prøvet udover, hvad der beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug. Varen skal desuden returneres i original emballage, som ikke er beskadiget eller har synlige mærker. Emballagen har betydning for varens værdi, og vil ved beskadigelse have en betydelig værdiforringelse af varen.

Tilbagebetaling

Vi foretager tilbagebetalinger som returvarerne indkommer. Vi krediterer din tilbagebetaling til det samme betalingskort, du brugte ved ordreafgivelsen.

Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Har du betalt med kreditkort, og skal du have penge tilbage, skal du være opmærksom på, at der, afhængig af korttypen, kan være en væsentlig forsinkelse fra vi annullerer betalingen til beløbet frigives. Har du betalt med Dankort bør du modtage pengene inde for 1-2 arbejdsdage. Har du derimod benyttet Visa, Visa Electron, MasterCard, Maestro, JCB, American Express eller Diners Club kan der går op til 28 bankdage.

Ikke afhentede pakker, der kommer retur til Gozomo, pålægges et gebyr på kr. 75,-. for fragt og administration. Det resterende beløb på ordren bliver sat tilbage på kortet der blev anvendt ved købet.